În baza prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2, art. 3 alin. (1) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
luând în considerare prevederile
având în vedere prevederile art. 5 şi art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice,
în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 15 decembrie 2021,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta instrucțiune
Art. 1. - Prezenta instrucțiune reglementează modul de transmitere a corespondenței, raportărilor, inclusiv a situațiilor lunare/trimestriale, a informațiilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către entitățile autorizate/avizate/înregistrate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F., de către alte persoane fizice sau juridice care figurează în Registrele A.S.F. ori de către persoanele care solicită A.S.F. pentru prima dată emiterea unui act individual.
Art. 2. - Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezenta instrucțiune au semnificațiile prevăzute în legislația specifică entităților autorizate/avizate/înregistrate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F.
Art. 3. - (1) Entitățile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 care transmit în format electronic către A.S.F. corespondența, raportările, situațiile lunare/trimestriale, informațiile şi alte documente prevăzute de legislația aplicabilă utilizează în acest sens:
(2) Înscrisurile entităților și ale persoanelor fizice și juridice prevăzute la art. (1) adresate A.S.F. conform prezentei instrucțiuni sunt semnate olograf, fotocopiate/scanate în format PDF sau sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana în drept, iar în cazul documentației transmise potrivit prevederilor alin. (1) aceasta va fi însoțită de adresa de însoțire și de opisul documentației; adresa de însoțire este transmisă cu număr de înregistrare.
(3) Documentația transmisă A.S.F. conform alin. (1) și (2) este păstrată la sediul entității, fiind disponibilă pentru verificare la solicitarea A.S.F. ori de câte ori este necesar.
Art. 4. - (1) Entitățile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 transmit corespondența, raportările, situațiile lunare/trimestriale, informațiile și alte documente conform prevederilor art. 3, inclusiv în cazul în care alte reglementări prevăd transmiterea acestora pe suport hârtie; entitățile respectă termenele de transmitere la A.S.F. a raportărilor şi a altor documente stabilite de legislația aplicabilă.
(2) La solicitarea A.S.F. sau în cazul în care legislația aplicabilă entităților şi persoanelor fizice sau juridice prevăzute la art. 1 prevede transmiterea unor documente în original, acestea se transmit şi în original.
Art. 5. – Prezenta instrucțiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Art. 6. - La data intrării în vigoare a prezentei instrucțiuni, Instrucțiunea Autorității de Supraveghere Financiară nr. 3/2020 privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 388 din 14 mai 2020, cu modificările ulterioare, se abrogă.
p. Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Elena Doina Dascălu
București, 16 decembrie 2021
Nr. 1.
Găsiți AICI Instrucțiunea nr. 1 /2021 in format .pdf
Găsiți AICI Ghidul emis în aplicarea Instrucțiunii nr. 1/2021 in format .pdf