CSA si ANPC isi unesc fortele pentru protejarea asiguratilor

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au incheiat, in data de 26 februarie 2002, un protocol de cooperare in vederea protectiei asiguratilor si a persoanelor ce au suferit daune care fac obiectul unui contract de asigurare. Semnat de Presedintele CSA, domnul Nicolae Crisan, si Presedintele ANPC, Secretar de Stat, doamna Rovana Plumb, protocolul incheiat intre cele doua autoritati vizeaza, in principal, schimbul de informatii privind eventualele sesizari, reclamatii si/sau contestatii pe care asiguratii sau persoanele ce au suferit daune care fac obiectul unui contract de asigurare le depun la ANPC, prin intermediul Oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.

Colaborarea dintre cele doua parti semnatare ale protocolului se va concretiza, totodata, si in acordarea de asistenta calificata reciproca in rezolvarea reclamatiilor inregistrate la ANPC si CSA, atunci cand este cazul.

„Acest protocol nu este altceva decat un pas inainte in indeplinirea rolului conferit prin lege Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, acela de protejare a intereselor asiguratilor. Prin incheierea acestui protocol va deveni posibila cunoasterea si solutionarea tuturor nemultumirilor asiguratilor fata de serviciile achizitionate, inclusiv a celor care nu sunt reclamate direct la sediul nostru, ceea ce ar putea conduce la o crestere a increderii consumatorilor de produse de asigurare”, a afirmat presedintele CSA, domnul Nicolae Crisan.

Conform evidentelor noastre, in perioada 1 noiembrie 2001 – 7 martie 2002, la sediul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor au fost inregistrate un numar de 118 reclamatii impotriva societatilor de asigurare (din care mai mult de jumatate, respectiv 65, pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila auto) din care:

  • solutionate favorabil ca urmare a interventiei CSA – 40
  • solutionate favorabil in parte ca urmare a interventiei CSA – 13
  • solutionate nefavorabil – 25 (din care ce mai mare parte,
  • neintemeiate) in curs de solutionare - 40