• Home Press Releases
    Precizari privind asigurarile de viata incheiate de angajatori pentru angajati

Precizari privind asigurarile de viata incheiate de angajatori pentru angajati

Activitatea de asigurare in Romania se desfasoara in conformitate cu Legea nr.136/1995 si Legea nr.32/2000, modificata si completata prin Legea nr.76/2003. Printre alte categorii de asigurare enuntate de lege sunt si asigurarile de viata. Atributiile si competentele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sunt cele stabilite de legislatia in vigoare, respectiv Legea nr.32/2000, modificata si completata prin Legea nr.76/2003.

Orice angajator are dreptul legal sa incheie asigurari de viata pentru angajati. Fenomenul sesizat de Garda Financiara – cu ocazia controlului efectuat recent la cluburile de fotbal din Bucuresti, conform relatarilor mass-media din 18 iulie a.c. - a stat si sta in atentia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si a Ministerului Finantelor Publice, acesta urmand a fi reglementat prin modificarea Legii nr.136/1995, respectiv prin stabilirea unui termen minim, de 2 ani, de rascumparare a politelor de asigurari de viata.

Dar reglementarea modului si a bazei de impozitare a veniturilor realizate de angajati nu este un atribut al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, ci al Ministerului Finantelor Publice.

Fata de cele aratate mai sus, consideram ca societatile de asigurare au lucrat numai in cadrul legislatiei existente la momentul respectiv.