Precizari privind asigurarile de viata incheiate de angajatori pentru angajati

Activitatea de asigurare in Romania se desfasoara in conformitate cu Legea nr.136/1995 si Legea nr.32/2000, modificata si completata prin Legea nr.76/2003. Printre alte categorii de asigurare enuntate de lege sunt si asigurarile de viata. Atributiile si competentele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sunt cele stabilite de legislatia in vigoare, respectiv Legea nr.32/2000, modificata si completata prin Legea nr.76/2003.

Orice angajator are dreptul legal sa incheie asigurari de viata pentru angajati. Fenomenul sesizat de Garda Financiara – cu ocazia controlului efectuat recent la cluburile de fotbal din Bucuresti, conform relatarilor mass-media din 18 iulie a.c. - a stat si sta in atentia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si a Ministerului Finantelor Publice, acesta urmand a fi reglementat prin modificarea Legii nr.136/1995, respectiv prin stabilirea unui termen minim, de 2 ani, de rascumparare a politelor de asigurari de viata.

Dar reglementarea modului si a bazei de impozitare a veniturilor realizate de angajati nu este un atribut al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, ci al Ministerului Finantelor Publice.

Fata de cele aratate mai sus, consideram ca societatile de asigurare au lucrat numai in cadrul legislatiei existente la momentul respectiv.