• Acasa Consumatori
    I. Prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul Sectorului de Instrumente și Investiții Financiare

I. Prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul Sectorului de Instrumente și Investiții Financiare

  1. Datele cu caracter personal prelucrate de A.S.F.-S.I.I.F.

Sectorul Instrumente și Investiții Financiare prelucrează următoarele categorii de date cu caracter personal:

date de identificare: nume, prenume, numele la naștere al persoanei (acolo unde este cazul), CNP, seria și numărul actului de identitate, al pașaportului, al permisului de conducere, adresa de domiciliu, adresa de corespondență, e-mail, telefon (fix, fax, mobil), identificator online;

informații referitoare la ocupație, natura activității proprii, informații privind activitatea profesională anterioară și prezentă, precum și performanța profesională, vechime, experiență, date cu privire la relații personale și/sau profesionale;

informații cu caracter special (apartenență la organizații sindicale, date medicale);

informații de natură financiară (de ex.: venituri, date tranzacționale, istoric de tranzacționare, conturi deschise la instituții financiare precum și solduri/rulaje ale acestora, eventuale sarcini/garanții pe cont);

informații referitoare la locul efectuării anumitor tranzacții;

informații referitoare la activitatea frauduloasă/potențial frauduloasă, constând în date referitoare la anchete, acuzații și condamnări legate de infracțiuni precum frauda, spălarea banilor și finanțarea actelor de terorism;

informații privitoare la fapte penale sau contravenții (ex: cazier fiscal/judiciar, anchete administrative) dar și decizii referitoare la persoanele fizice cuprinse în hotărâri judecătorești și alte acte ale sistemului judiciar;

informații rezultate în urma înregistrării audio a convorbirilor telefonice, ale comunicațiilor electronice și ale datelor de transfer furnizate de S.S.I.F. și instituții de credit;

informații rezultate din comunicarea realizată de persoanele care raportează potențiale încălcări ale legislației privind abuzul pe piață (obținute în scris sau telefonic);

informații rezultate în urma înregistrării audio a interviurilor de evaluare, a audierilor; semnătura (e.g. semnătura furnizată pe documentele furnizate A.S.F.-S.I.I.F. de către persoanele fizice autorizate/avizate aflate în relație profesională cu entitățile reglementate, autorizate, monitorizate și controlate de A.S.F. în piața de capital);

orice alte informații care derivă din acestea în urma prelucrărilor efectuate de A.S.F.-S.I.I.F. (cum ar fi: nr. de înregistrare în registrul A.S.F., diverse profilări necesare în vederea desfășurării activității de monitorizare și control sau supraveghere prudențială, informații specifice despre autorizațiile emise și/sau sancțiunile aplicate de către A.S.F.);

- informații obținute din alte surse decât de la persoana vizată (informații privind date personale și dețineri și/sau sancțiuni obținute de la instituții și autorități publice, din registre publice, baze de date electronice, informații disponibile în social media cât și pe internet, sau de la terți abilitați, deținători de astfel de informații, cum ar fi: Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, Oficiul Național al Registrului Comerțului, operator de piață/al unui loc de tranzacționare, depozitar central, portalul instanțelor de judecată din România administrat de Ministerul Justiției, terți abilitați în vederea deținerii unor baze de date ale persoanelor acuzate de terorism etc.);

- alte date prevăzute în mod expres și limitativ de către legislația în vigoare, necesare desfășurării activităților A.S.F. în scopurile de mai jos.

 

  1. Categorii de persoane vizate

Autoritatea de Supraveghere Financiară, Sectorul Instrumente și Investiții Financiare, prelucrează datele cu caracter personal ale următoarelor categorii de persoane vizate:

 a) Persoanele fizice din cadrul entităților care activează în cadrul piețelor financiare nebancare reglementate și supravegheate de A.S.F.-S.I.I.F., persoanele fizice care au calitatea de client într-o tranzacție cu instrumente financiare sau sunt parte în operațiuni asimilate și/sau în dependență cu acestea și pentru care prelucrarea se realizează ca urmare a desfășurării proceselor specifice de reglementare, autorizare, reautorizare, supraveghere, monitorizare și control desfășurate de A.S.F.-S.I.I.F. în exercitarea competențelor și atribuțiilor prevăzute de legislația în vigoare, după cum urmează:

- Acționar; Ofertant; Persoană de conducere; Petent; Angajat intermediar/operator piață/depozitar central; Persoane vizate de aplicarea reglementărilor europene; Solicitant transfer direct; Investitor; Administrator emitent/persoană din conducerea emitentului; Lichidator/Administrator special/judiciar/Auditori financiari, persoane care realizează operațiuni pe și/sau în legătură cu piața de capital;

- Membru CA/CS/Directorat/Directori/persoane care exercită responsabilități de conducere/persoane care au legături strânse cu acestea în sensul prevederilor art. 3 alin. 1, pct. 26 din MAR (Regulamentul (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind abuzul de piață (regulamentul privind abuzul de piață) și de abrogare a Directivei 2003/6/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivelor 2003/124/CE, 2003/125/CE și 2004/72/CE ale Comisiei Text cu relevanță pentru SEE);

- Persoane care prestează servicii și activități de investiții în numele S.S.I.F.;

- Clienți ai S.S.I.F.;

- Analiști independenți;

- Orice persoană care participă la săvârșirea unei fapte de abuz pe piață precum și cea care are legătură cu investigația derulată în materia abuzului pe piață;

- Orice persoană care are acces la informații privilegiate și care lucrează în temeiul unui contract de muncă sau al altei forme de colaborare, care îndeplinesc sarcini prin intermediul cărora au acces la informații privilegiate, cum ar fi consultanți, contabili sau agenții de rating de credit;

- Persoane fizice, clienți ai entităților menționate la art. 16 din Regulamentul UE 596/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind abuzul de piață (regulamentul privind abuzul de piață) și de abrogare a Directivei 2003/6/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivelor 2003/124/CE, 2003/125/CE și 2004/72/CE ale Comisiei Text cu relevanță pentru SEE (MAR);

- Persoanele fizice autorizate care furnizează servicii IT entităților reglementate;

- Persoane fizice care dețin funcții în structura de conducere (membrii CA, CS, membrii directorat, directori, înlocuitor directori/membrii directorat) sau funcții cheie (ofițer de conformitate, administratorul de risc, auditorul intern) din cadrul unui intermediar/operator piață/depozitar central/Contraparte Centrală/ Furnizori de servicii de finanțare participativă/ F.C.I./Societate de Administrare a Investițiilor/Administrator de fonduri de investiții alternative;

- Agenți de distribuție, potențiali achizitori;

- Persoane fizice diverse care solicită informații despre reglementări precum și orice alte informații/formulează observații în procesul de consultare publică/notifică exceptarea de la anumite reglementări;

- Persoane fizice care au calitatea de evaluatori și/sau lectori; persoane menționate în documentația depusă, pentru care nu există obligație de notificare și care sunt menționate în actele individuale; persoane pentru care există obligație de notificare;

- Conducătorul structurii organizatorice aferente depozitarului și înlocuitorul acestuia; persoana fizică care deține funcția din departamentul/serviciul care desfășoară activitatea de depozitare;

- PFR/PJR având calitatea de ADEL stabilit pe teritoriul țării noastre al unui intermediar (FISM) dintr-un stat membru; FISM/ICSM care prestează la distanță servicii și activități de investiții precum și servicii conexe, în baza liberei circulații a serviciilor;

  b) Orice persoană fizică care depune sau transmite o petiție validă către A.S.F., în conformitate cu prevederile normative în vigoare, cu privire la produsele și serviciile oferite/prestate de entitățile de pe piețele reglementate și supravegheate de A.S.F. sau cu privire la activitatea A.S.F. sau a entităților menționate anterior, cum ar fi:

- Diverși petenți, persoane fizice, care sunt autorizați pe piața de capital (e.g. directorii/membrii directorat; persoane cu funcții-cheie (e.g. RCCO, FARA, ICPF etc.), membrii CA/CS);

- Acționari sau investitori, persoane fizice, în cadrul entităților autorizate, reglementate și supravegheate de A.S.F.-S.I.I.F., după caz;

- Diverși petenți, persoane fizice, care au calitatea de auditori interni în cadrul entităților autorizate, reglementate și supravegheate de A.S.F.-S.I.I.F.;

- Diverși petenți, persoane fizice, care au calitatea de auditori externi;

- Persoane fizice interesate de modul de aplicare a legislației pieței de capital.

 

  1. Scopul colectării și prelucrării în cadrul A.S.F.-S.I.I.F.

În conformitate cu prevederile legale, scopurile colectării datelor sunt strict referitoare la exercitarea atribuțiilor legale de autoritate de supraveghere, reglementare, autorizare și control a entităților de pe piețele financiare nebancare, în conformitate cu legislația de organizare și funcționare a A.S.F.-S.I.I.F. și cu obiectivele specifice sectorului de activitate, respectiv:

  1. stabilirea şi menţinerea cadrului legal necesar dezvoltării şi funcţionării stabile, eficiente, corecte şi transparente a pieţelor de instrumente financiare, precum şi promovarea încrederii în acestea şi în investiţiile în instrumente financiare;
  2. protejarea operatorilor şi investitorilor împotriva practicilor neloiale, abuzive şi frauduloase, precum şi informarea şi educarea investitorilor;
  3. evaluarea şi stabilirea profilului de risc al entităţilor supravegheate şi a impactului unor încălcări grave ale regulilor de conduită şi/sau indicatorilor prudenţiali;
  4. dezvoltarea metodologiilor privind activităţile de supraveghere şi control a entităţilor din sectorul instrumente și investiții financiare cu luarea în considerare a profilului şi indicatorilor de risc;
  5. prevenirea sau diminuarea riscurilor ce pot afecta pieţele de instrumente şi investiţii financiare ca urmare a apariţiei unor probleme majore, prin asigurarea unei supravegheri prudenţiale şi prin intervenţia într-un stadiu incipient;
  6. prevenirea fraudei, a manipulării pieţei şi asigurarea integrităţii pieţelor de instrumente financiare.

Astfel, scopurile pentru care A.S.F.-S.I.I.F. colectează datele cu caracter personal sunt:

- aprobarea unui document de cumpărare/preluare în baza Legii 24/2017; aprobarea unui prospect în baza Legii 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Legea 24/2017); aprobarea emiterii unui CIVM în baza Legii 24/2017; retragerea de la tranzacționare și radierea din evidențele A.S.F. în baza Legii 24/2017; soluționarea unei sesizări referitoare la nerespectarea anumitor obligații; soluționarea unei cereri în baza unui MMoU;

- soluționarea unei sesizări referitoare la nerespectarea anumitor obligații; constatarea unor contravenții stabilite prin Legea 24/2017, stabilirea de obligații;

- îndeplinirea obligațiilor legale de raportare la A.S.F.-S.I.I.F. a depășirilor de praguri, înregistrarea la A.S.F.-S.I.I.F. a emitenților conform Legii 24/2017 și emiterea de certificate de înregistrare a instrumentelor financiare;

- efectuarea de analize și controale periodice; efectuarea de analize concertări la SIF-uri; adoptarea unor măsuri asiguratorii; soluționarea unor sesizări; soluționarea unor cereri formulate de terțe entități; soluționarea unor transferuri directe și emiterea de avize în acest sens în baza Ordonanței de Urgență nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentului nr. 8/2024 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară; Regulamentului nr. 4/2021 privind activitatea de control desfășurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare; Ordonanței de urgență nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare și societățile de administrare a investițiilor, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2004 privind piața de capital, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiții alternative, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative; Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată, cu modificările și completările ulterioare și a normelor secundare emise de A.S.F. în aplicarea prevederilor actelor normative primare menționate;

- prezentarea unor situații specifice activității în vederea informării sau adoptării unor decizii, conform Ordonanței de Urgență nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentului nr. 8/2024 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară; Regulamentului nr. 4/2021 privind activitatea de control desfășurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare; Ordonanței de urgență nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare și societățile de administrare a investițiilor, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2004 privind piața de capital, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiții alternative, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiții alternative și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 126/2018 privind piețele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative și a normelor secundare emise de A.S.F. în aplicarea prevederilor actelor normative primare menționate;

- soluționarea unor sesizări/autosesizări referitoare la nerespectarea anumitor obligații prevăzute în O.U.G. nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societățile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările și completările ulterioare (O.U.G. 32/2012); în Regulamentul A.S.F. nr. 9/2014 privind autorizarea şi funcţionarea societăţilor de administrare a investiţiilor, a organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi a depozitarilor organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare, cu modificările și completările ulterioare (Regulamentul A.S.F. nr. 9/2014), Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările și completările ulterioare (Legea 74/2015); Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentul A.S.F. nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative, cu modificările și completările ulterioare (Regulamentul A.S.F. nr 10/2015); Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Legea nr.24/2017); Regulamentul nr. 5/2019 privind reglementarea unor dispoziţii referitoare la prestarea serviciilor şi activităţilor de investiţii conform Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare (Regulamentul A.S.F. nr. 5/2019), Legea nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiţii alternative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Legea nr.243/2019), Regulamentul A.S.F. nr. 7/2020 privind autorizarea şi funcţionarea fondurilor de investiţii alternative (Regulamentul A.S.F. nr. 7/2020); și în reglementările emise în aplicarea acestora, regulamentele europene privind piața de capital;

- verificarea respectării de către emitenți, acționari, entități reglementate și auditori financiari a prevederilor actelor normative menționate anterior;

- constatarea unor contravenții stabilite prin actele normative incidente.;

- îndeplinirea obligațiilor legale de transparență de către emitenți prin raportare la A.S.F.-S.I.I.F. conform Legii 24/2017, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- exercitarea atribuțiilor de autoritate în materia abuzului pe piață, prin efectuarea de analize privind posibila incidență a dispozițiilor legale privind abuzul pe piață, întocmirea de procese verbale de sesizare a organelor de urmărire penală; întocmirea de acte individuale (decizii de sancționare administrativă, decizii de audiere, minute întâlniri sau procese verbale de audiere) pentru impunerea de sancțiuni/obligații sau chemarea persoanelor vizate la audiere conform prevederilor Legii 24/2017 republicată, cu modificările și completările ulterioare; prelucrarea listelor persoanelor care au acces la informații privilegiate, care se întocmește conform art. 18 din MAR și se comunică autorităților competente la solicitarea acestora, precum și a STOR (raport de tranzacții și ordine suspecte) care se transmite în temeiul art. 16 din Regulamentul UE 596/2014 (MAR) coroborat cu dispozițiile Regulamentului delegat (UE) nr. 2016/957; prelucrarea raportărilor de tranzacții efectuate de personalul de conducere;

- obținerea de date și/sau informații necesare finalizării analizei/investigației privind posibila incidență a prevederilor privind abuzul pe piață, necesare îndeplinirii atribuțiilor date în competența acestora prin lege în baza OUG nr. 93/2012, cu modificările și completările ulterioare, a Regulamentului nr. 8/2024, a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 (MiFIR), Regulamentului (UE) nr. 596/2014 (MAR), respectiv a Legii nr. 24/2017, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

- îndeplinirea unei sarcini care rezultă din exercitarea autorității publice, e.g. - Control la entități autorizate de A.S.F. în baza Regulamentului A.S.F. nr. 4/2021 privind activitatea de control desfăşurată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară; întocmirea de documente specifice activității de control (fișe de control, chestionare completate de către entitățile controlate, note explicative solicitate entităților controlate, note de constatare întocmite cu ocazia controlului, proces verbal de ridicare de documente din control, proces verbal de control, proces verbal de audiere, note de control și note de informare, decizii de control, sancționare, audiere, planuri de măsuri; adrese/fișe de informare privind rezultatele controlului); completarea bazei de date a ESMA cu informații privind sancțiuni contravenționale în baza prevederilor Directivei 2014/65/EU (MiFID II); Regulamentului UE nr 600/2014 (MiFIR), a Directivei 2014/57/UE (MAD II), a Regulamentului UE nr 596/2014 (MAR), a Directivei 2009/65/CE (UCITS) și a Directivei 2011/61/EU (AIFMD);

- emiterea de avize de interpretare și avize și decizii în baza art. 6 din O.U.G. nr. 93/2012, cu modificările și completările ulterioare;

- analizarea observațiilor primite în urma procesului de transparență decizională a actelor normative conform cerințelor impuse de Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- aprobarea regulilor de funcționarea ale depozitarilor centrali conform art. 178 din Legea nr.126/2018, cu modificările și completările ulterioare; aprobarea regulilor de funcționarea a locurilor de tranzacționare conform prevederilor art. 66 alin. (2) și ale art.147 din Legea nr.126/2018, cu modificările și completările ulterioare;

- participarea la comisiile de interviu pentru intervievarea persoanelor care dețin funcții în structura de conducere sau funcții cheie în baza OUG nr. 93/2012, cu modificările și completările ulterioare, Regulamentului nr. 8/2024 și a Regulamentului nr. 1/2019 privind evaluarea și aprobarea membrilor structurii de conducere și a persoanelor care dețin funcții-cheie în cadrul entităților reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare;

- interpretarea prevederilor legislației aplicabile emitenților, SAI, AFIA, depozitarilor, OPCVM și FIA în baza O.U.G. nr. 32/2012, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentului A.S.F. nr. 9/2014, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 74/2015, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentului A.S.F. nr. 10/2015, cu modificările și completările ulterioare; Legii nr. 243/2019, cu modificările și completările ulterioare; Regulamentului A.S.F. nr. 7/2020, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 24/2017, republicată, cu modificările și completările ulterioare și a Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018, cu modificările și completările ulterioare;

- datele cu caracter personal sunt colectate și utilizate pentru soluționarea solicitărilor depuse în vederea autorizării/avizării/înregistrării categoriei de persoane vizate și în scopul monitorizării îndeplinirii condițiilor avute în vedere la data autorizării/avizării/înregistrării entităților reglementate care intră în atribuțiile A.S.F.-S.I.I.F., conform actelor normative incidente;

- notificări transmise de autoritățile competente din statele membre prin e-mail pașaport (pasaport.notificari@asfromania.ro); Actualizarea în evidenţa A.S.F.-S.I.I.F. a firmelor de investiţii (FISM)/instituţiilor de credit din statele membre (ICSM), precum şi a activităţilor şi serviciilor desfăşurate de acestea pe teritoriul României la distanță sau prin intermediul de sucursale/ADEL stabiliți în România, Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările și completările ulterioare și Regulamentului A.S.F. nr. 15/2018 privind Registrul Public al A.S.F., cu modificările și completările ulterioare

- actualizarea evidențelor A.S.F.-S.I.I.F., conform notificărilor comunicate de autoritățile competente, entitățile și/sau entitățile împuternicite din alte state membre sau terțe pe adresele de e-mail dedicate aifmd.notifications@asfromania.ro și notificationUCITS@asfromania.ro. Notificările menționate vizează entitățile de tip SAI/AFIA și/sau fondurile administrate de acestea, respectiv OPCVM (UCITS) și FIA (AIF) reglementate conform Directivei 61/2011/UE (AIFMD) și Directivei 65/2009/CE (UCITS), Regulamentul UE 345/2013 (EuvECA) și Regulamentul UE 346/2013 (EuSEF);

- notificări transmise de autoritățile competente din statele membre prin e-mail passport.crowdfunding@asfromania.ro. Actualizarea în evidența A.S.F.-S.I.I.F. a societăților de crowdfunding care prestează transfrontalier servicii de finanțare participativă în baza Regulamentului (UE) 2020/1503 privind furnizorii europeni de servicii de finanțare participativă pentru afaceri și de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1129, Legii nr. 244 din 20 iulie 2022 privind stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2020/1.503 al Parlamentului European și al Consiliului din 7 octombrie 2020 privind furnizorii europeni de servicii de finanțare participativă pentru afaceri și de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1.129 și a Regulamentului A.S.F. nr. 15/2018 privind Registrul Public al A.S.F., cu modificările și completările ulterioare;

- înregistrarea audio a convorbirilor telefonice cu A.S.F.-S.I.I.F. cu acordul persoanei vizate, în cazul unei raportări de încălcări ale legislației privind abuzul pe piață, sau înregistrarea audio a interviului de evaluare sau a unei audieri, cu acordul persoanei intervievate/audiate;

- soluționarea litigiilor, investigațiilor sau oricăror altor petiții/plângeri/solicitări la care A.S.F.-S.I.I.F. este parte, în baza OUG nr. 93/2012, cu modificările și completările ulterioare, Regulamentului nr. 8/2024, Regulamentului nr. 4/2021, cu modificările și completările ulterioare, OUG nr. 32/2012, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 74/2015, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 243/2019, Legii nr. 126/2018, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 24/2017, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare și a normelor secundare emise de A.S.F. în aplicarea prevederilor actelor normative primare menționate;

- realizarea de sesizări/raportări către instituțiile competente aplicabile A.S.F.-S.I.I.F. (de ex: sesizarea organelor de urmărire penală în exercitarea atribuțiilor conferite Autorității în materia abuzului pe piață, furt de instrumente financiare ale clienților și/sau ale fondurilor bănești aferente acestora (delapidare, fals etc.), raportarea către ESMA a sancțiunilor din piața de capital și a altor informații prevăzute în Regulamentele și Directivele europene), în baza OUG nr. 93/2012, cu modificările și completările ulterioare, Regulamentului nr. 8/2024, Regulamentului nr. 4/2021, cu modificările și completările ulterioare, OUG nr. 32/2012, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 74/2015, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 243/2019, Legii nr. 126/2018, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 24/2017, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare și a normelor secundare emise de A.S.F. în aplicarea prevederilor actelor normative primare menționate.