Informatii utile asiguratilor RCA instiintati de Ministerul Administratiei si Internelor

Persoanele care deţin o poliţă de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă, dar care au primit o înştiinţare de la Ministerul Administraţiei şi Internelor din care rezultă că nu au fost identificaţi ca fiind asiguraţi, sunt rugate să se adreseze societăţii de asigurare emitente a asigurării RCA, în vederea corectării/transmiterii către baza unică de date la nivel naţional CEDAM a informaţiilor referitoare la poliţă.

Societăţile pot fi contactate telefonic, prin fax sau e-mail, precum şi direct, la sediul social sau la orice punct de lucru al acestora (o listă a societăţilor de asigurare conţinând adresa şi numerele de telefon ale sediilor sociale fiind disponibilă în pagina web a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor - www.csa-isc.ro).

Societăţile de asigurare emitente au obligaţia de a verifica dacă informaţiile cuprinse în poliţele de asigurare, indicate de asiguraţi, se regăsesc în baza unică de date CEDAM şi dacă acestea corespund cu datele de identificare ale autovehiculului aşa cum acestea sunt înscrise în certificatul de înmatriculare (număr de înmatriculare şi serie de caroserie).

În cazul în care aceste informaţii nu se regăsesc în CEDAM sau există, dar nu concordă integral cu datele din certificatul de înmatriculare, societăţile de asigurare au obligaţia de a lua, de urgenţă, măsurile necesare în vederea remedierii situaţiei.

Baza de date CEDAM poate fi accesată prin Internet la adresa http://cedam.csa-isc.ro, pentru verificare fiind necesară introducerea numărului de înmatriculare sau a seriei de caroserie, precum şi a unei date la care se verifică existenţa poliţei RCA, dată inclusă în intervalul de valabilitate a poliţei.

Pentru a veni în sprijinul asiguraţilor şi a contribui astfel la accelerarea procesului de îmbunătăţire a calităţii bazei de date CEDAM, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a desemnat o echipă de angajaţi care să preia, în cazul persoanelor care se prezintă la sediul său, toate informaţiile din poliţa de asigurare RCA valabilă, în vederea transmiterii ulterioare a acestora către CEDAM, prin intermediul societăţilor de asigurare. Persoanele care se adresează direct Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, al cărei sediu este situat în Bucureşti, str.Amiral Constantin Bălescu nr.18, sector 1, sunt rugate să prezinte poliţa de asigurare RCA valabilă, precum şi certificatul de înmatriculare, astfel încât datele colectate să fie corecte.

În ceea ce priveşte sesizările primite de CSA prin fax, conţinând copii ale poliţelor de asigurare RCA valabile – dat fiind faptul ca nu toate informaţiile necesare corectării/alimentării bazei de date CEDAM sunt lizibile - acestea vor fi transmise spre soluţionare societăţilor de asigurare emitente, urmând a fi identificate pe baza documentelor primare de care dispun.