TELVERDE: 0800825627*. Prin intermediul Tel Verde (Call Center), A.S.F. acordă asistență de specialitate consumatorilor, în relația autorității cu publicul, însă nu se pot înregistra petiţii.
ASF nu apelează consumatorii de la numărul 0800.825.627!
Program de lucru: Luni - Joi: 08:30 - 17:00, Vineri: 08:30 - 14:30;
Prin PETIŢIE se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.
PETENTUL este persoana fizică sau juridică care deține calitatea de consumator de produse și servicii financiare nebancare sau, după caz, organizație legal constituită care formulează petiții în nume propriu sau, după caz, în numele colectivului pe care îl reprezintă, ori împuterniciții legali ai acestora, care acționează exclusiv în numele acestora și fără un interes comercial propriu.
În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere amiabilă cu furnizorul dvs. de servicii financiare (entitate reglementată, autorizată și supravegheată de A.S.F.), vă puteţi adresa A.S.F., iar petiția dumneavoastră, însoţită de documente doveditoare dacă este cazul, se va soluţiona în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile.
IMPORTANT! Depunerea petiţiilor în scris la sediul A.S.F. se poate face conform programului Registraturii Autorității de Supraveghere Financiară. Pentru restul metodelor de transmitere a petițiilor, în cazul în care acestea au fost formulate și transmise în afara programului de lucru al A.S.F., înregistrarea lor se realizează în următoarea zi lucrătoare.
Prin intermediul Tel Verde (Call Center), A.S.F. acordă asistență de specialitate consumatorilor, în relația autorității cu publicul, însă nu se pot înregistra petiţii.
PETIȚIA trebuie să conțină următoarele:
IMPORTANT! În cazul în care petițiile sunt depuse prin/de reprezentanți, pentru verificarea identității părților și a calității persoanelor semnatare ale actului juridic, aceștia prezintă, suplimentar informațiilor de mai sus, următoarele documente:
Totodată, se poate dovedi mai convenabil să încercaţi o rezolvare pe cale amiabilă a problemei dumneavoastră, reclamând problema direct furnizorului de servicii vizat, solicitând soluționarea situației apărute. Conform legislaţiei, furnizorul trebuie să aibă stabilite şi implementate proceduri de rezolvare a sesizărilor şi reclamaţiilor. Astfel, este indicat să vă adresaţi mai întâi companiei implicate şi, dacă nu se ajunge la un consens, vă puteţi adresa A.S.F. formulând o petiție.
ATENŢIE! Înainte de transmiterea unei petiții trebuie să aveţi în vedere următoarele:
LEGISLAŢIE ÎN DOMENIU:
Alte reglementări utile:
www.asfromania.ro utilizează fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe website-ul nostru. Inainte de a continua navigarea pe www.asfromania.ro , te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.