Principiul 1: Educaţia financiară trebuie să fie disponibilă şi promovată în mod activ pe întregul parcurs al vieţii, fără întrerupere.
Principiul 2: Programele de educaţie financiară trebuie să fie îndreptate în mod clar către nevoile cetăţenilor.
Principiul 3: Consumatorii trebuie să beneficieze de o educaţie în materie economică şi financiară cât mai curând posibil, începând cu vârsta şcolară.
Principiul 4: Programele de educaţie financiară trebuie să cuprindă instrumente generale care să atragă atenţia asupra necesităţii de a îmbunătăţi cunoştinţele financiare în materie de chestiuni şi riscuri financiare.
Principiul 5: Atunci când prestatorii de servicii financiare furnizează o educaţie financiară, aceasta trebuie să fie echilibrată, transparentă şi obiectivă. Interesele consumatorului trebuie să fie întotdeauna avute în vedere, cu respectarea legislaţiei în vigoare, fără a se apela la practici comerciale incorecte.
Principiul 6: Formatorii din domeniul financiar trebuie să beneficieze de resursele şi de formarea corespunzătoare pentru a putea desfăşura programe de educaţie financiară eficace şi fiabile.
Principiul 7: Trebuie să se promoveze coordonarea la nivel naţional între părţile interesate pentru a obţine o definire clară a rolurilor, pentru a facilita schimbul de experienţe şi pentru a raţionaliza şi crea o ierarhie a resurselor. Cooperarea internaţională între furnizorii de educaţie financiară trebuie întărită pentru a facilita schimbul celor mai bune practici.
Principiul 8: Furnizorii de educaţie financiară trebuie să evalueze în mod regulat şi, dacă este necesar, să actualizeze programele pe care le gestionează pentru ca acestea să fie conforme cu cele mai bune practici din acest domeniu.