Bogdan Andriescu, numit Director General al IMA

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a decis numirea domnului Bogdan Andriescu în funcția de Director General al Institutului de Management în Asigurări (IMA).

IMA este o instituţie de educaţie profesională fondată de către CSA în 2009, ca fundație, și are ca principal obiectiv pregătirea, perfecționarea și specializarea profesională a persoanelor care lucrează în domeniul asigurărilor, precum și atestarea și coordonarea activității de calificare profesională a celor care doresc să lucreze în asigurări. 

Bogdan Andriescu, care a fost investit oficial în funcția de Director General al IMA luni, 17 ianuarie a.c., a declarat: „Pregătirea profesională a celor care lucrează în asigurări a constituit întotdeauna o prioritate pentru mine, atât ca președinte al UNSICAR, cât și ca participant direct la activitatea de asigurare. Sunt convins că experiența mea de 20 de ani în relațiile directe cu consumatorii de asigurări mă va ajuta ca, din poziția de director general al IMA, să contribui la profesionalizarea tuturor celor implicați în activitatea de asigurare și intermediere în asigurări”.

În vederea implementării legislației referitoare la pregătirea profesională unitară a personalului din asigurări, Consiliul CSA a decis totodată componența Comisiei de monitorizare a calităţii pregătirii profesionale, comisie prevăzută de Normele privind activitatea entităţilor care organizează cursuri de pregătire profesională unitară a personalului din asigurări, puse în aplicare prin Ordinul CSA nr.6/2010, astfel:

  • Conf.univ.dr. Daniela Popa – Președinte
  • Anabella Ruse – Membru
  • Doina Neagu – Membru

Aceste norme stabilesc condițiile de atestare pe care trebuie să le îndeplinească furnizorii de cursuri de calificare profesională, specializare/perfecţionare profesională sau pregătire profesională continuă, în scopul asigurării unei educații profesionale de calitate și unitare în domeniul asigurărilor.

Președintele CSA, Angela Toncescu, a declarat: „Aceste două decizii reprezintă un pas înainte pentru punerea în practică a proiectului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de creștere a calității pregătirii profesionale în domeniul asigurărilor. Consider că este foarte important ca persoanele care lucrează în asigurări și îndeosebi cei care intră în contact direct cu asigurații să aibă o calificare profesională corespunzătoare, întrucât în acest fel va crește calitatea serviciilor atât în momentul încheierii asigurării, cât mai ales în faza de lichidare a daunelor și plată a despăgubirilor”.  

Comisia de monitorizare are drept obiectiv evaluarea programelor de pregătire profesională şi a modului de aplicare a acestora, având următoarele atribuții principale:

  • Analizează documentaţiile depuse de entităţile care doresc să devină furnizori de programe educaţionale în domeniul asigurărilor şi formulează propuneri către Consiliul CSA;
  • Atestă lectorii pentru programele de pregătire profesională în domeniul asigurărilor;
  • Monitorizează furnizorii de programe educaţionale, în sensul respectării condiţiilor sub care au fost aprobate programele pe pregătire profesională.

18 ianuarie 2011