SAL-Fin a devenit operaţională din data de 19 iulie 2016

Bucureşti, 20 iulie 2016 - SAL-Fin, entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar,şi-a început oficial activitatea în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 19 iulie 2016.

Misiunea SAL-Fin este aceea de a organiza şi de a gestiona soluționarea extrajudiciară a litigiilor care pot apărea între consumatori şi entităţile supravegheate de către ASF. Astfel, Autoritatea vine în întâmpinarea consumatorului oferindu-i noi instrumente de protecţie în relaţia cu societăţile care activează pe piaţa fianciară non-bancară.

Soluţionarea litgiilor, atât cele interne, cât şi cele transfrontaliere, va fi gratuită pentru cetăţean, neexistând taxe judiciare de timbru sau alte taxe aferente procedurilor. În cazul în care sunt solicitate expertize, traduceri de documente sau alte probe suplimentare, cheltuielile vor fi suportate de către partea care le solicită. Un alt avantaj pentru consumator îl reprezintă timpul de soluționare care este, de regulă, mai scurt decât în cazul căilor judiciare. 

Consumatorul poate alege, fie procedura prin care i se propune o soluție, fie procedura prin care soluția dată de conciliator este impusă ambelor părți.

Operaţiunile de soluţionare vor fi realizate prin intermediul membrilor corpului de conciliatori, experți total independenți, cu experiență în domeniul financiar non-bancar, în mod echilibrat şi într-un termen rezonabil.

Consumatorii pot accesa procedurile de soluţionare alternativă a litigiilor doar dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze disputa direct cu societatea în cauză. Prin această condiție se asigură existența bunei-intenții în rezolvarea amiabilă a litigiului dintre cele două părți.

Entitățile autorizate, reglementate, supravegheate și controlate de către ASF, după caz, au obligația: să informeze consumatorul, inclusiv prin publicare pe site-ul propriu, cu privire la dreptul acestuia de a apela la soluționarea alternativă a litigiilor, potrivit Regulamentului nr. 4/2016 și OG nr. 38/2015, precum și cu privire la condițiile de accesare a procedurilor de soluționare a litigiilor. De asemenea, societăţile trebuie să informeze consumatorii cu privire la faptul că entitatea căreia i se pot adresa este SAL-Fin. Totodată, acestea nu pot refuza soluționarea litigiului prin intermediul SAL-Fin, în cazul în care consumatorul și-a exprimat în mod expres și voluntar această opţiune.

Mai multe informații despre SAL-Fin şi despre procedurile de soluţionare găsiţi pe www.salfin.ro.

*********
Despre ASF
ASF este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.
Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.