Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a aprobat, în sedinta din 27 noiembrie a.c., Normele privind aplicarea legii în domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor care vor practica aceasta asigurare în 2004. În data de 28 noiembrie a.c., presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a semnat ordinul de aplicare a normelor, acestea fiind transmise spre publicare în Monitorul Oficial, cu respectarea procedurilor legale în vigoare.
În esenta, normele contin câteva modificari în ceea ce priveste limitele de raspundere ale societatilor de asigurare care vor fi autorizate sa practice aceasta asigurare în 2004, respectiv:
Tinând cont de nivelul inflatiei prognozat pentru anul 2004, am hotarât o majorare a primelor anuale de asigurare pentru politele cu valabilitate în 2004 cu numai 30% fata de anul 2003, procentul fiind mai mic comparativ cu cel stabilit pentru anul în curs, când cresterea a fost cu 35% fata de anul 2002, a precizat domnul Nicolae Crisan, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
În ceea ce priveste criteriile de autorizare valabile pentru anul 2004, acestea au avut în vedere, în special, protejarea intereselor asiguratilor si, implicit, a persoanelor pagubite. Printre principalele modificari ale conditiilor pe care asiguratorii trebuie sa le îndeplineasca se numara:
Celelalte prevederi din aceste norme sunt aproape similare cu cele prevazute în Normele 9/2003 privind aplicarea legii în domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor, mentinându-se aceleasi facilitati pentru pensionari si persoane cu handicap.
Si în acest an, modificarile si completarile aduse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor legislatiei privind acest tip de asigurare au fost facute astfel încât sa ofere o protectie sporita asiguratilor, sa duca la o îmbunatatire a conditiilor de practicare a asigurarii obligatorii de raspundere civila a autovehiculelor, precum si ca o cerinta a procesului de adaptare la aquis-ul comunitar.