08.02.2021
Valentin Ionescu a explicat cât și cum a reușit piața de asigurări să se digitalizeze în 2020:
”Pandemia a contribuit la accelerarea procesului de digitalizare. Un exemplu în acest sens este modul cum, pe durata pandemiei, mai multe societăți de asigurare au implementat procese de constatare online a daunelor, pentru daunele de valoare redusă, în cazul daunelor auto sau a celor de locuințe. Transmiterea multor documente se face online, inclusiv în relația cu autoritatea”.
”Digitalizarea aduce beneficii atât societăților de asigurare cât și clienților acestora. Astfel, asiguratorii pot avea acces la informații mai detaliate cu privire la clienții lor, schițând mai precis profilul de risc al acestora sau pot automatiza o serie de procese care acum sunt manuale. Digitalizarea poate conduce la sporirea încrederii între asiguratori, astfel decontările între aceștia se pot efectua mai rapid si cu o reducere de costuri.
În ceea ce privește consumatorii, și aceștia beneficiază în aceeași măsură de pe urma digitalizării. Astfel, aceștia pot primi oferte cât mai personalizate, pot beneficia de o experiență de client mai plăcută, pot beneficiind de procese automatizate, mai rapide, care să necesite o implicare din partea lor și o interacțiune umană cât mai redusă, dar cat mai eficientă”, ne-a mai zis Valentin Ionescu, președintele Consiliului Director al Fundaţiei Institutul de Studii Financiare.