Cerințe de autorizare/avizare furnizori de programe de pregătire profesională
În conformitate cu prevederile Normei nr. 20/2018 privind formarea profesională a persoanelor implicate în activitatea de distribuție pentru autorizarea/avizarea, după caz, a furnizorilor de pregătire profesională se vor respecta cel puțin următoarele etape, cu respectarea tuturor prevederilor legale incidente:
1. Tipuri de entități care pot furniza programe de pregătire profesională
NR. CRT. |
TIP FURNIZOR |
DESCRIERE |
1. |
furnizori de programe |
furnizori de programe de pregătire profesională autorizaţi de A.S.F. |
2. |
intermediari principali cu activitate economică |
intermediari principali care optează pentru calitate de furnizori de pregătire profesională și au activitate economică distinctă de cea de distribuție avizaţi de A.S.F. |
3. |
intermediari principali și societăţi, fără activiate economică |
a) intermediari principali care organizează cursuri de pregătire profesională pentru angajaţii proprii şi/sau intermediarii secundari aflaţi în responsabilitatea acestora și care nu desfășoară activitate economică distinctă fără avizul A.S.F.; |
b) societăţi care organizează cursuri de pregătire profesională pentru angajaţii proprii şi/sau intermediarii secundari cu care colaborează conform politicilor proprii. |
2. Etape parcurse în procesul de autorizare/avizare
Procesul de autorizare/avizare, după caz, a furnizorilor de programe de pregătire profesională are în vedere cel puțin etapele prezentate în tabelul următor:
ETAPE autorizare/avizare |
|
1. Înregistrarea cererilor* |
1.1. depunerea cererii de autorizare ca furnizor de programe de pregătire profesională, semnată de conducerea entităţii sau cererii de avizare a activităţii de pregătire profesională, semnată de conducerea executivă a intermediarului principal, după caz, însoțită de documentația justificativă aferentă obiectului aprobării/avizării; |
2. Analiza cererii de autorizare/avizare și transmiterea deciziei |
2.1. analiza dosarului şi autorizarea/avizarea furnizorilor de programe de pregătire profesională, se face în termen de 30 de zile, de la data depunerii documentaţiei complete; 2.2. în situația în care se constată lipsa sau neconcordanța anumitor documente/informații, persoana responsabilă din cadrul A.S.F. procedează la solicitarea prin adresa scrisă, a documentelor/informațiilor necesare în vederea completării dosarului de autorizare/avizare; 2.3. conținutul dosarului de autorizare/avizare se regăsește la rubrica imediat următoare a acestei secţiuni, respectiv la punctul 3.; 2.4. Consiliul A.S.F. aprobă sau respinge cererea de autorizare/avizare, după caz; 2.5. transmiterea către solicitant a deciziei se face în scris. |
3. Înregistrarea și menținerea în Registrul Furnizorilor (RF) |
3.1. înregistrarea noului furnizor în RF prin alocarea unui cod unic de identificare; 3.2. menținerea în RF se face prin îndeplinirea cumulativă a prevederilor legale incidente; 3.3. dovada plății anuale a taxei de menținere în RF de transmite de către fiecare entitate, iar înregistrarea dovezii se face la dosar. |
*Dosarul de autorizare/avizare se depune la Registratura Generală a Autorităţii de Supraveghere Financiară, situată în Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, Bucureşti. |
3. Conținut dosar de autorizare/avizare
În vederea îndeplinirii condițiilor de autorizare/avizare se transmite A.S.F., în atenția structurii organizatorice responsabile, dosarul de autorizare/avizare care cuprinde cel puțin documentele din tabelul următor:
NR. CRT. |
ENTITĂȚI |
OPIS DOSAR |
1. |
Furnizori de programe de pregătire profesională |
1.1. cerere de autorizare în calitate de furnizor de programe de pregătire profesională, semnată de conducerea entităţii; |
1.2. certificat constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în cazul societăților comerciale valabil la data solicitării; sau extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor valabil la data solicitării autorizării și copii ale documentelor de constituire conforme cu originalul în cazul asociațiilor, fundaţiilor sau federațiilor; |
||
1.3. decizia de numire a conducătorului formatorilor în domeniul asigurărilor şi dovada atestării acestuia ca lector; |
||
1.4. certificat de cazier judiciar în original, valabil, pentru conducătorul formatorilor şi lectorii cu care colaborează; |
||
1.5. declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte faptul că furnizorul/conducerea furnizorului nu se află sub incidenţa unor sancţiuni aplicate de autorităţile de supraveghere din domeniul economic/financiar cu privire la interdicţia de a desfăşura activităţi în domeniul supus autorizării. |
||
2. |
Intermediari principali |
2.1. cerere de avizare ca furnizor de programe de pregătire profesională semnată de conducerea executivă a intermediarului principal, după caz; |
2.1. certificat constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în cazul societăților comerciale valabil la data solicitării;* *au obiect de activitate desfăşurarea altor forme de învăţământ |
||
2.3. copia hotărârii conducerii executive privind aprobarea structurii organizatorice, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare; |
||
2.4. decizia de numire a conducătorului departamentului de pregătire profesională şi dovada atestării acestuia ca lector; |
||
2.5. copie după organigramă și regulamentul de organizare și funcționare prin care se atestă deținerea unui department de pregătire profesională; |
||
2.6. certificat de cazier judiciar în original, valabil, pentru coordonatorul departamentului de pregătire profesională şi lectorii cu care colaborează; |
||
2.7. declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte faptul că coordonatorul departamentului de pregătire profesională nu se află sub incidenţa unor sancţiuni aplicate de autorităţile de supraveghere din domeniul economic/financiar cu privire la interdicţia de a desfăşura activităţi în domeniul supus avizării. |
||
3. |
Prevederi comune** **Pentru entitățile de la punctele 1 și 2 |
3.1. certificat de cazier fiscal în original, valabil; |
3.2. act de proprietate sau contract de închiriere care să prevadă faptul că spațiul/spațiile închiriate sunt destinate procesului de formare profesională; |
||
3.3. contractul de prestări servicii în cazul contractării serviciilor externe, care să cuprindă la rubrica destinată obiectului contractului serviciile contractate; |
||
3.4. spațiul în care se desfășoară procesul de formare profesională este dotat corespunzător din punct de vedere tehnico-material, în conformitate cu prevederile legale; |
||
3.5. copie atestat lector pentru fiecare persoană implicată direct în procesul de formare profesională; |
||
3.6. în vederea aprobării platformei e-Learning, declarație pe propria răspundere și o fișă tehnică eliberată de către dezvoltatorul platformei e-Learning care să ateste îndeplinirea cerințelor prevăzute în Norma nr. 20/2018; |
||
3.7. dovada achitării, în contul A.S.F., a taxei de autorizare/avizare, prevăzută de reglementările în vigoare. |
||
4. |
Societăți |
4.1. copia hotărârii prin care s-au aprobat structura organizatorică, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare și decizia de numire a conducătorului departamentului de formare profesională; |
4.2. decizia de numire a conducătorului departamentului de pregătire profesională şi dovada atestării acestuia ca lector. |
||
***Lectorii atestați trebuie să fie înregistrați în Registrul lectorilor (RL) conform prevederilor legale. |
4. Retragerea autorizației/avizului
A.S.F. retrage autorizaţia/avizul unui furnizor de programe de pregătire profesională, respectiv a/al unui intermediar principal şi îl radiază din RF în oricare dintre următoarele situaţii:
SITUAȚII: |
|
|
|
|
|
5. Taxe*
OPERAȚIUNE |
VALOARE TAXĂ |
autorizare/avizare ca furnizor de programe de pregătire profesională |
6.500 lei |
menținere în Registrul furnizorilor |
2.000 lei/an |
*taxe nemodificate în urma modificărilor legislative
Taxa de autorizare/avizare a furnizorilor de programe de pregătire profesională în domeniul asigurărilor și/sau reasigurărilor se achită în contul A.S.F. înainte de depunerea cererii de autorizare astfel încât dovada plății să fie parte a dosarului de autorizare, conform cerințelor legale.
Furnizorii de programe de pregătire profesională autorizaţi/avizaţi achită taxa anuală de menţinere în Registrul furnizorilor de programe de pregătire profesională în domeniul asigurărilor și/sau reasigurărilor, până la data de 31 martie a anului pentru care se achită taxa.
Neplata taxei anuale de menținere poate atrage radierea din Registrul furnizorilor.
Dovada plății taxei de menținere se transmite în atenția Direcției Reglementare - Autorizare, din cadrul A.S.F., pe suport hârtie sau prin e-mail, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Pentru analizarea cererii de aprobare a platformei e-Learning, furnizorii nu datorează taxă.
Pentru aprobarea modificărilor condiţiilor şi documentelor în baza cărora s-a acordat autorizaţia sau avizul, solicitate de o entitate care organizează cursuri de calificare şi pregătire profesională, se percep taxele prevăzute în Regulamentul privind veniturile A.S.F.
Taxele se pot achita prin oricare dintre cele două modalități:
- în numerar, la casieria Autorităţii de Supraveghere Financiară din Splaiul Independenței nr. 15, sector 5 – în limita plafonului de casă legal;
- în contul RO60TREZ70020F365000XXXX, deschis la A.T.C.P. - MB pe seama Autorităţii de Supraveghere Financiară.