Informatii Generale
Facebook LinkedIn

ASTRA


UPDATE: INFORMAȚII PENTRU CREDITORII DE ASIGURARI  ASTRA

Ca urmare a constatării stării de insolvență și a deschiderii procedurii de faliment a Societății Astra Asigurare-Resigurare,  creditorii de asigurare (păgubiți, asigurați sau beneficiari ai asigurării) trebuie să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA) pentru recuperarea drepturilor de creanță, respectiv a indemnizațiilor sau despăgubirilor cuvenite.

Dacă aveți dosare de daună deschise de Societatea Astra Asigurare-Resigurare  care nu au fost finalizate și a căror plată nu a fost efectuată, puteți transmite FGA cererea de plată (Anexa 6 din Norma nr. 16/2015), disponibilă pe pagina de internet a FGA sau a ASF, la secțiunea special dedicată consumatorilor. Acolo puteți găsi și informații despre modul de completare și transmitere a cererii. 

Trebuie să știți că cererea de plată se poate depune până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment sau de la data nașterii dreptului de creanță când acesta s-a născut ulterior. FGA va putea efectua plățile cuvenite conform legii doar în baza cererii de plată depuse în acest termen.

Date de contact Fondul de Garantare a Asiguraților:

str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, București,
 
telefon: +4 021.201.10.60
fax : +4 021.201.10.61 
e-mail:  Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
www.fgaromania.ro




UPDATE 2:

Persoanele implicate într-un accident auto în urma căruia, pentru constatarea daunei, ar fi trebuit să se adreseze Societății de Asigurare - Reasigurare ASTRA SA, se adresează în acest moment Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA). Nicio altă constatare de daună nu este valabilă, până la informarea consumatorilor în alt fel de către FGA.

În cazul în care aveți un accident, trebuie să completați o cerere-tip ”Cererea de deschidere a dosarului de daună” și să contactați FGA. Reprezentanții Fondului vă vor comunica detaliile programării pentru constatări.

Constatările pentru posesorii, beneficiarii sau păgubiții ASTRA sunt GRATUITE pentru consumatori. FGA acoperă costul constatărilor care se fac de către FGA sau de către firme mandate de FGA. Orice alte promisiuni, cu privire la întocmirea de dosare care ar fi acceptate de către FGA, sunt false dacă firma nu are mandat expres din partea FGA

Consumatorii nu trebuie să se lase înșelați de acești falși intermediari. Recomandăm ca orice caz de acest gen să fie adus în atenția Poliției sau a ASF.

 

UPDATE 1:

  • Citește aici Ghidul consumatorului (situația ASTRA)
  • Citește aici o succesiune a etapelor de parcurs în cazul situației ASTRA



Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis retragerea autorizației de funcționare și solicitarea intrării în procedura de faliment a societății Asigurare – Reasigurare ASTRA S.A.

Consumatorii care au încheiat un contract sau o poliță de asigurare cu societatea Asigurare–Reasigurare ASTRA S.A. sunt rugați să urmărească informațiile publicate de ASF (www.asfromania.ro) și Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), sau să solicite detalii telefonic la numerele de mai jos.

Conform art. 18, alineat (6) din Norma 16/2015 privind Fondul de Garantare a asiguraților, după preluarea evidențelor, FGA analizează informațiile primite și apoi va publica pe site lista potențialilor creditori de asigurare - ( asigurat, beneficiar al asigurării sau persoană păgubită în cazul asigurării de răspundere civilă - cei îndreptățiți a solicita compensații de la FGA). Persoanele care nu se regăsesc în lista publicată se pot adresa direct FGA în vederea includerii pe lista potențialilor creditori de asigurări, pe baza documentelor care să susțină cererea.


Conform legii, falimentul unei societăți de asigurare este hotărât de către o instanță judecătorească. FGA va efectua plățile către creditorii de asigurări de la data rămânerii definitive a hotărârii privind deschiderea procedurii de faliment în limita plafonului legal (450.000 lei/creditor de asigurare).

Creditorii de asigurări pot solicita plăți, conform Legii nr. 213/2015, cum ar fi:

  1. sumele cuvenite creditorilor de asigurări aferente perioadei neexpirate a contractului de asigurare facultativă, în situația încetării contractului de asigurare;
  2. despăgubirile/indemnizațiile cuvenite creditorilor de asigurări pentru evenimente produse până la maxim 90 de zile de la data pronunțării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de faliment, în situația în care contractele de asigurare nu au încetat până la acea dată.

În situația unor daune produse anterior deciziei ASF și pentru care a fost deschis dosar de daună la asigurator, dar și în situația producerii în viitor a riscurilor asigurate în perioada de valabilitate a contractului de asigurare, asigurații/beneficiarii asigurării/ persoanele păgubite se pot adresa FGA.

FGA a fost constituit prin lege pentru protejarea asiguraților, beneficiarilor asigurării, precum și terțelor persoane păgubite, în cazul în care societatea asiguratoare se află în stare de faliment. Destinaţia principală a sumelor, aflate la dispoziția FGA, este plata indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate în condiţiile legii, către creditorii de asigurări îndreptățiți ai societăţii de asigurare aflată în faliment, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut de lege.

Pentru informații:

Fondul de Garantare a Asiguraților vă stă la dispoziție la următoarele numere de telefon: 021.211.60.37, 021.211.60.73, sau la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

ASF vă stă la dispoziție la numărul gratuit de telefon TELVERDE 0800 825 627, Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. , sau pe pagina de Facebook a Autorității de Supraveghere Financiară.